Cantània 2019!

El passat dissabte, 18 de maig, l’alumnat de 5è de l’escola va participar en el Cantània 2019.

El Cantània és un projecte musical que organitza l’Auditori de Barcelona i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. És una cantata en què els alumnes aprenen unes cançons amb moviments per ser cantades amb alumnes d’altres escoles al Teatre Jardí de Figueres.

La Cantània d’enguany es titula “A de Brossa” i ha estat composada per Eduard Iniesta. El text ha estat a càrrec de Joan Brossa i Miquel Desclot. De la dramatúrgia s’ha encarregat Marta Gil, mentre que de la direcció musical s’han encarregat l’Elisenda Carrasco i Ribot, l’Oriol Castanyer i la Montserrat Meneses.

SINOPSI

La Blanca i la Bruna s’endinsen en l’univers del poeta Joan Brossa a través dels objectes els textos trobats en uns arxius foscos, a les catacumbes d’una biblioteca nacional. Tancades durant un cap de setmana sencer, la Blanca i la Bruna viatgen al món brossià de la màgia, del joc i de les paraules. Gràcies a unes ulleres molt especials que es troben, experimenten una nova mirada cap a elles mateixes i cap a la vida. Són unes ulleres de la mirada poètica.

Joan Brossa, el poeta plàstic més important de les lletres catalanes del segle XX, ens va deixar una obra molt valuosa, que abastava tots els gèneres (des de la literatura, el cinema, l’escultura, la pintura, el grafisme, fins al teatre), sense abandonar mai la poesia. “La poesia és en totes les coses, com l’electricitat”, deia. La poesia de Brossa, essencial i complexa, ens convida a despertar la nostra mirada a la recerca de la bellesa, el joc i l’esperit crític en tot el que ens envolta. Esteu preparats per aquest despertar?

Aquí us deixem el reportatge que van fer des de la Televisió TRAMUNTANA, i unes fotografies d’alguns moments de la representació al Teatre Jardí .

Gràcies a les famílies, als mestres, músics i a l’alumnat que ho va tornar a fer possible.