Emergència climàtica

El passat divendres 27 de setembre, coincidint amb les manifestacions arreu del món per l’emergència climàtica, els alumnes i mestres de l’escola vam fer un seguit d’actuacions per prendre consciència de la importància de salvar el nostre món. L’acció dels humans sobre el planeta necessita un canvi urgent, cal començar a activar mesures i solucions que tinguin en compte l’aturada de la contaminació, l’aturada de l’ús d’envasos de plàstic, el replantejament de les energies renovables, l’aturada de la producció massiva de deixalles o la protecció de les espècies animals i dels pulmons verds del planeta, per exemple.

Els alumnes de 6è van proposar fer una recollida de residus pel voltant de l’escola i del poble, així que a les 10 del matí vam començar a sortir de l’escola, per grups, a netejar diverses zones del nostre poble. Vam quedar molt tristes i tristos amb tot el que vam trobar.

A les 15h ens vam trobar tots i totes a la pista on vam llegir un petit manifest, vam fer un minut de silenci pel Planeta Terra, i vam escoltar els alumnes de 5è i 6è que van cantar la cançó “El dret a sobreviure”.

Us deixem un petit recull de les fotografies que vam fer durant tota la jornada i us convidem a reflexionar sobre què podeu fer vosaltres per mirar d’aturar aquesta crisi climàtica tan impactant. Recordeu que: Molta gent petita, fent petites coses, pot canviar el món.